Strona internetowa dla naszej firmy- ile może nas kosztować?
Zakładamy firmę, rozpoczynamy prowadzenie działalności i już wiemy, że będziemy potrzebować strony internetowej. W końcu w dzisiejszych czasach jej posiadanie jest już jednak pewnym standardem. Jednocześnie, nie bardzo mamy rozeznanie w tym, jak zabrać się za stworzenie takiej strony, ani też nie bardzo wiemy, gdzie się zgłosić, aby ktoś wykonał nam taką stronę w przystępnej cenie. W takim przypadku z pewnością przyda się nam ogólna wiedza o tym, ile kosztuje strona internetowa i co najmocniej wpływa na jej cenę. Będziemy wiedzieli na co się przygotować, a także sami zastanowimy się nad tym, jakie właściwie są nasze potrzeby.
Co będzie zawierała strona? To kluczowa sprawa!
W przypadku prostych stron, które mają niejako pełnić funkcję wizytówki firmy, mamy do czynienia z najprostszą stroną z możliwych. Może to być strona typu one-page, a może to być klasyczna strona zawierająca zakładki i intuicyjne menu. Ewentualnym dodatkiem może być jej responsywność, w którą koniecznie trzeba zainwestować. Jeśli nie mamy więcej wymagań, co do tego, co strona powinna posiadać- nie musimy zamawiać strony programowanej pod konkretne, indywidualne zamówienie. Natomiast, jeśli chcielibyśmy, aby na stronie znalazły się takie dedykowane elementy jak kalkulator kosztów, system rezerwacji, konta użytkowników czy mini gra, wówczas trzeba zgłosić się do firmy, która projektuje aplikacje i która wykona tak naprawdę wszystko, co będziemy chcieli wcześniej to wyceniając. Oczywiście, stworzenie prostej strony- wizytówki, która dodatkowo opiera się o darmowy silnik CMS będzie na pewno znacznie tańsze.
Dedykowany CMS czy rozwiązanie typu open source?
Na cenę bardzo mocno wpływa więc to, czy ktoś dostosuje nam darmowy silnik i doda do niego grafikę razem tworząc dla nas prostą stronę internetową, czy raczej skorzystamy z autorskiego rozwiązania, specjalnie dostosowywanego pod każdy z realizowanych projektów. W przypadku pierwszej możliwości koszt stworzenia strony może zawsze się nawet w tysiącu złotych, natomiast autorski CMS to zazwyczaj koszt od kilku tysięcy wzwyż w zależności od firmy.
Jak więc widać, bardzo wiele zależy od tego, jakie tak naprawdę mamy wymagania. Jeśli chcemy ponieść najmniejsze koszty z możliwych- zdecydujmy się na stronę opartą o silnik WordPress, którą można w prosty sposób samodzielnie edytować, a nawet samemu dostosowywać grafikę do własnych upodobań. Niejednokrotnie może się zdarzyć, że darmowy silnik da nam więcej możliwości edycji od autorskiego CMS-a, który może się okazać nie aż tak bardzo rozbudowany. Natomiast jeśli chcemy stworzyć większy portal albo stronę poszerzoną o dodatkowe funkcje dedykowane użytkownikom- zgłośmy się do firmy informatycznej z prawdziwego zdarzenia, która na podstawie podanych przez nas informacji będzie w stanie wycenić nasz projekt, a następnie krok po kroku go zrealizować. Otrzymamy wówczas autorskiego CMS-a, w pełni niepowtarzalną szatę graficzną, a także wszystko to, co faktycznie chcieliśmy, aby znalazło się na naszej stronie internetowej.