Zaznacz stronę

Jest to usługa dość popularna, która w praktyce oznacza długofalową współpracę z daną agencją reklamową. Warto bowiem już na starcie mieć na uwadze, że jest to taka kampania, która rozciąga się w czasie, a pierwsze efekty prowadzonych prac nad stroną są widoczne dopiero po około 3-4 miesiącach czasu. Dlatego też chcąc wykupić jakieś reklamy na już, lepiej pomyśleć o innej kampanii, a tą zaplanować w czasie. W szczególności ma to ogromne znaczenie w przypadku firm działających w branżach o charakterze sezonowym. Wówczas pozycjonowanie strony trzeba zaplanować odpowiednio wcześniej, aby w szczycie sezonu już móc cieszyć się z jak najlepszych statystyk generujących sprzedaż.

Od czego powinniśmy zacząć?

To, co z pewnością będzie nam potrzebne to strona internetowa. Jeśli jeszcze jej nie mamy, możemy zamówić jej wykonanie u agencji, która zajmuje się również świadczeniem SEO- bardzo często firmy działające w takiej branży zajmują się i jednym i drugim. Strona nie musi być ani rozbudowana ani posiadać zaawansowanych funkcjonalności. Może to być prosta strona www o charakterze wizytówki z najważniejszymi informacjami o ofercie firmy.

Chcąc skorzystać z usługi pozycjonowania strony musimy zamówić specjalną wycenę, która jest wykonywana indywidualnie dla każdego klienta. Zazwyczaj bowiem nie ma takiej możliwości, aby przygotować jeden, prosty cennik, który mógłby objąć wszystkie firmy, jakie potencjalnie byłyby zainteresowane taką kampanią. Taka indywidualna wycena zazwyczaj jest darmowa i zawiera listę odpowiednio dobranych słów kluczowych, które mogą bardzo różnić się między sobą popularnością wśród użytkowników, a także konkurencją na te frazy ze względu na inne firmy, które też chciałyby się na nie pozycjonować. Dlatego też każda z zaproponowanych fraz może posiadać inną cenę. I tutaj trzeba się chwilę zatrzymać przy słowa kluczowych. Są one bowiem podstawą usługi pozycjonowania, a wybranych na początku słów kluczowych później nie powinno się zmieniać.

Jak widać, to my decydujemy, na ile fraz będziemy chcieli się pozycjonować oraz jaka będzie ich jakość. Pamiętajmy jednak o tym, że aby faktycznie odczuć efekty pozycjonowania, tych fraz powinno być co najmniej kilka i powinny być dobrej jakości.

Stronę trzeba odpowiednio przygotować

Pozycjonowanie to jedno, jednak zanim w ogóle zaczniemy, stronę trzeba w odpowiedni sposób dostosować do wymagań wyszukiwarki. Są strony wykonane w taki sposób, że faktycznie są one już na starcie przyjazne wyszukiwarce, a w takim przypadku samą optymalizację można wykonać pod kątem wybranych słów kluczowych. Zawsze jednak należy taką optymalizację wziąć pod uwagę, gdyż znacznie ułatwi nam ona zadanie pozycjonowania. Standardowo, optymalizację strony możemy wykonać samodzielnie według wytycznych, jakie dostarczy nam agencja reklamowa, z której usług będziemy korzystać. Możemy też poprosić o to, aby sama agencja taką optymalizację dla nas wykonała, a jedyne, co będziemy musieli w takiej sytuacji zrobić to dostarczyć agencji dostęp do strony.