Zaznacz stronę

Skuteczność reklamy na portalu Facebook

Skuteczność prowadzenia kampanii na Facebooku jest tematem, którym interesuje się wielu startujących przedsiębiorców. Jednakże, często zastanawiają się nad tym także i większe firmy, które jeszcze nie miały do czynienia z kampanią prowadzoną w mediach społecznościowych. Dlaczego tak wiele osób zastanawia się, czy reklama na Facebooku jest skuteczna? Być może ze względu na fakt, że działalność na Facebooku często sprowadza się do „siedzenia na telefonie” na tym portalu i odpowiadanie „na jakieś tam komentarze” wraz z masowym zostawianiem polubień. Z takiego użytkowania Facebooka, do jakiego sami jesteśmy przyzwyczajeni faktycznie nic nie wynika, trudno więc mówić o jakiejkolwiek efektywności. Jeśli jednak podejdziemy do kampanii w sposób profesjonalny i rzeczowy albo też zatrudnimy kogoś, kto wie jak taką kampanię poprowadzić- jej skuteczność może być ogromna. Trzeba też odpowiednio zdefiniować, co będzie dla nas oznaczać jej skuteczność i z jakich wyników będziemy usatysfakcjonowani.

Planujemy i angażujemy użytkowników

Zazwyczaj wszystko zaczyna się od założenia strony firmowej na portalu, jednakże to, co powinniśmy zrobić na samym początku to odpowiednio rozpisać całą kampanię. Ważne, aby założyć sobie jakiś dystans czasowy, przeznaczyć jakiś budżet, a następnie wyznaczyć sobie cele, które będą wykazywały cechy SMART. Już na tym etapie możemy więc się zastanowić, co będzie dla nas sukcesem. Liczba użytkowników, którzy polubią naszą stronę, zasięg naszych postów, a może wyższe statystyki wejść na naszą stronę internetową z mediów społecznościowych? Skuteczność powinna być mierzona w sposób konkretny, a działania mają się przekładać na realizację zamierzonych celów. Na starcie kampanii warto też ustalić częstotliwość i systematyczność prowadzonych działań, zastanowić się, czy będziemy korzystać z płatnych reklam, a także określić sobie odbiorców naszych przekazów- mając już zdefiniowane persony można lepiej dostosować formułowany przekaz do każdej z grup docelowych. Dopiero po poczynieniu tych wszystkich założeń i planów- można ruszyć z kampanią, która ma szansę być skuteczna.

Monitorujemy wyniki i modyfikujemy swoje działania

Bardzo ważna jest konsekwencja i regularność działań, które zaplanowaliśmy na początku. Do każdej publikacji powinniśmy też podchodzić w sposób jak najbardziej profesjonalny. Musimy więc dbać nie tylko o warstwę tekstową i merytoryczną, ale i o oprawę graficzną. Posty powinny mieć czasem charakter zapraszający do dyskusji, którą należy śledzić i moderować. W końcu, można też pokusić się o organizację konkursów oraz innych eventów, które zmobilizują społeczność do działania. Bardzo ważne jest też regularne monitorowanie tego, czy faktycznie to, co robimy daje rezultaty. Możemy posiłkować się statystykami jakie oferuje sam Facebook, ale też możemy śledzić w jaki sposób media społecznościowe oddziałują na statystyki naszej strony internetowej lub też bezpośrednio na sprzedaż. Jak widać, możliwości analityki jest bardzo wiele.